• Equipe uP

uP 3 A - Houses and Homes

Houses and Homes




Bricks, cement and tiles are essential and self-explanatory materials which captured children to build their houses in the project Houses and Homes.

At the beginning, they were free to build their walls by stacking bricks in a pile supposed not to fall. After it, Byron Kim, Synecdoche (detail), 1991–present was shown to uP 3A group in order to offer them a reference to instruct and also support to increase the size. In addition, Comunidades came out to allow them to evaluate bricks as a facade. Surprisingly, as children are, everyone has pointed their houses out without judging its appearance.

Thereafter, cement was also introduced as structural material whose chemical process got children ready to turn dust into concrete.

uP 3A group has considered cement as a glue by trying to add tiles onto a staircase inspired by Selarón.

Based on Paulo Mendes da Rocha’s houses, children were also able to appreciate cement covering facades, raising hypothesis about regular house’s shapes. Bernardo has affirmed to be an unexpected house, while Matheus, a supermarket.

Bricks and dust not in the wind!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tijolos, cimento e azulejos são materiais essenciais e autoexplicativos que provocaram as crianças a construírem suas casas no projeto Houses and Homes.

No começo, elas eram livres para construir suas paredes, empilhando tijolos em uma torre que não deveria cair. Depois disso, a obra de Byron Kim, Synecdoche (detalhe), 1991 - present foi mostrada ao grupo uP 3A, a fim de oferecer lhe uma referência que instruísse no crescimento dessas construções. Além disso, as Comunidades surgiram para que as crianças considerassem os tijolos como elementos de fachada. Surpreendentemente, como as crianças são, todos apontaram como suas casas sem julgar sua aparência.

Posteriormente, o cimento também fora introduzido como material estrutural, cujo processo químico encorajou as crianças a transformar poeira em concreto.

O grupo uP 3A considerou o cimento como uma cola ao tentar adicionar ladrilhos a uma escada inspirada em Selarón.

Com base nas casas de Paulo Mendes da Rocha, as crianças também puderam apreciar fachadas de cobertura de cimento, levantando hipóteses sobre as formas regulares das casas. Bernardo afirmou ser uma casa inesperada, enquanto Matheus, um supermercado.

Tijolos e poeira não estão ao vento!

17 visualizações

UNIDADE I

Educação Infantil

Rua Presidente Antônio Candido, 242

Alto da Lapa, São Paulo

UNIDADE II

uP Baby (berçário) e uP 1

Rua Sales Júnior, 617

Alto da Lapa, São Paulo

secretaria@theupschool.com.br

adm@theupschool.com.br

11 2935-9345

whatsapp 11 98646-0027

feito com amor

created with love

  • Grey Instagram Ícone
  • Grey Facebook Ícone
  • Grey Vimeo Ícone